četvrtak, 26. rujna 2019.

Komentar na raspravi na youtube o RK crkvi

"Vidim da se ovde pominje rimokatolička vera. S obzirom na moje višegodišnje bavljenje istorijom pogotovo srednjim vekom mogu bez problema da kažem da je rimokatolička crkva nešto što je nastalo tek u 11. veku. Dok je Pravoslavna Crkva ustvari crkva koja je postojala i na Istoku i na Zapadu u ranom srednjem veku i sad postoji najviše na Istoku. Jednostavno ako se gleda suština vere (a ne forma, znači bitno je šta se veruje, kako, a ne ko veruje) što i karakteriše o kojoj se veri radi, zapadna crkva u ranom srednjem veku je bila Ortodoksna tj. Pravoslavlje. I ne treba se obazirati na pape tj. na činjenicu postojanja papa od 4. veka ili rimskih episkopa-biskupa od 1. veka, jer papa je bio od početka ravnopravan sa ostalim patrijarsima, jer papa je i bio partrijarh. Pape iz ranog srednjeg veka nemaju nikakve veze sa papama recimo iz kraja 11. veka, kao npr. sa papom Grgurom VII koji je napravio revoluciju i skroz izmenio papstvo iz temelja i sebe proglasio vladarem vladara itd (osim toga pravu veru ne karakteriše ko veruje nego šta se veruje i kako, tako je i npr. Nestorije proglašen jeretikom bez obzira što je bio carigradski patrijarh). Sama mogućnost da se Crkva na zapadu i iskvari proizlazi iz činjenice barbarizacije crkve koje vodi poreklo još od pada Zapadnog Rimskog Carstva. Zapad je prosto bio sklon neobrazovanosti i barbarizaciji, a Istok je predstavljao obrazovani centar, takođe i iz teološkog aspekta. Kvarenje crkve na zapadu se može promatrati kroz feudalizaciju, barbarizaciju crkve, izmenu teologije tj. stvaranje sholastike i drugo. Istorijski dekadencija crkve na zapadu se može bez problema pratiti. Može se govoriti: u uvođenje feudalnog sistema u crkvu (npr. uvođenje feudalnog odnosa u teologiju kod Anselma kenterberijskog, stavaljanje crkve u feudalni sistem tj. nadvazala u vidu pape prvo kod pape Grgura VII, Inokentija III, Bonifacija VIII, i ostalih...), barbarizacija crkve (neobrazovanost, neosetiljivost za sveto, u skladu s neobrazovanošću uvođenje filiokve u Simbol vere, izmena dogmi i drugo), naturalizacija crkve (svođenje crkve na svetovnu instituciju, postepeno prevođenje svega crkvenog na svetovnu razinu, kao npr. bogaćenje biskupa i papa, crkvena umetnost postaje čisto svetovna, putem sholastike stvaranje teologije u čisto logičko-raspravljačku kategoriju znači svetovnu kategoriju), revolucija teologije putem sholastike (odbacivanje monaštva, duhovnosti i Otaca i na prvom mestu stavljanje na teološki prestol Aristotelove logike i njegovih silogizama, okovanje teologije silogizmima...), militarizacija crkve (pretvaranje biskupa u vojskovođe, stvaranje monaških ratničkih redova koja prvo kolju, a onda odu tako krvavi da služe misu (Templari, Hospitalci, Tevtonci, Kalatrava, Alkatrava, Braća po maču i drugi), izmišljanje krstaških ratova od 1095. g., pretvaranje pape u cara careva, a time i vojnu osobu koji tobož ima i dva mača, a jedan je i za ratovanje, izmišljanje inkvizicije od 13. veka od pape Grgura IX, a možemo govoriti i poreklu od jedno 12. veka, inkvizicija je preuzeta od paganskog rimskog prava spaljivanja veštica, a ne iz Hrišćanstva), izmena crkvene umetnosti (crkvena umetnost je praktički bila izuzetno slična, u srži ista na zapadu i istoku, tako imamo npr. prikaz Božića na zapadu i istoku identičan do sredine 14. veka, prikaz Vaznesenja identičan na istoku i zapadu i dr., umetnost se menja na zapadu, a najviše se izmenila uvođenjem renesanse na zapadu, kada anđeli postaju debela gola deca, a Hristos je golo dete od sredine 14. veka, Vatikan je pun tih gadnih golotinjskih slika i to se nalazi u samom centru rimokatoličke crkve, prosto gadno, gde na slikama Mikelanđela goli ljudi prosto diraju krst svojim spolnim organima - što predstavlja pravo svetogrđe ...), izmena monaštva (monaštvo se nažalost pod uticajem feudalnog sistema, i barbarizacije koja se ponegde javlja u još u ranom srednjem veku jako olakšava, monasi tako počinju da jedu meso, podvižništvo postepeno nestaje, tako da to postaje glavni vid monaštva na zapadu posle raskola, međutim posle nastaju redovi poput franciskanaca i dominikanaca koji samo predstavljaju jedan nažalost loš sistem i potpuno nov sistem monaštva fanatičnog vida gde Franjo asiški umišlja da je jednak sa Bogom te dobija od demona Hristove rane - a ovde treba napomenuti da stigme su nešto totalno novo, nema svetaca u prošlosti koji su imali stigme, prvi čovek u istoriji koji je dobio stigme je Franjo asiški, njega bi pravoslavni monasi vekovima ranije okarakterisali kao prelašćenog, umišljenog "sveca", svi ti oblici monaštva imaju u srži gordost, želju da se bude viđen da se vidi kako je on "svet", to samo po sebi nema nikakve veze sa svetošću, jer svetost koja je zasnovana na vanjštini, samopokazivanju nije uopšte ni svetost itd., monasi, a uošte rimokatolici na zapadu ne znaju za Isusovu molitvu koja se spominje još u 6. veku u knjizi Lestvica (jedini oblik samosavlađivanja zbog nestanka Isusove molitve i drastičnog smanjivanja posta postaje samo-šibanje, a takođe postaje oblik pokajanja, npr. Luj IX zvani sveti se šibao), monaštvo ranog srednjeg veka pokazuje ipak identičnost sa istočnim tamo gde se nije tada još bilo iskvarilo, tako imamo ogromne podvižnike u Irskoj, Franačkoj, Engleskoj, velike pustinjake koji su živeli u strašno surovim uslovima u rangu podvižništva egipatskih pustinjaka koje započinje sa sv. Antonijem velikim, jedan od velikih podvižnika u Engleskoj je bio sv. Katbert od Lindisfarna), gorđenje papske stolice (papa se postepeno gordi na zapadu, to počinje od jedno sredine 10. veka, tj. papski položaj se uzdiže u zvezde naspram ranijih skromnih papa i ravnopravnosti sa ostalim patrijarsima, poznat je i falsifikovani dokument zvan Konstantinova darovnica kojeg su pape držale kao verodostojnim, a on je "dokazivao" da je papa nad svima, a dokument je dokazan da je falsifikovan tek u 16. veku, ali to ništa nije izmenilo kod papa te su nastavili da sebe uzdižu u zvezde do razine Boga te tako papa postaje čovek sa karakteristikom Boga tj. postaje nepogrešiv), uvođenje rimskog prava u temelj crkve (proučavanje rimskog prava na Bolonjskom fakultetu, ali i raniji uticaj rimskog prava menja crkvu, tako se stvara i inkvizicija pod uticajem rimskog prava, papa sebe počinje smatrati u rangu rimskih careva - prvosveštenik i car, znači vrhovni vladar i vrhovni sveštenik (čak se kasnije i uvodi paganska titula rimskih careva - pontifex maximus), crkva prosto postaje pravna kategorija koja ima pravne alate za korištenje pri neposlušnosti kraljeva i cara, a to je anatema, interdikt, protivljenje anatemisanom vladaru, pozivanje u krstaški rat), revolucija arhitekture (prvo imamo groteskne elemente u arhitekturi gde se mogu videti čak i spolni organi na crkvama (osim toga da li treba uopšte u crkvi očekivati videti spolni organ), a kasnije i gotiku, a kasnije i renesansnu arhitekturu sa puno gole dece - "anđela" koji tabanaju po plafonu crkvenih građevina, a negde izgleda kao da će da uriniraju po biskupima (kod Rafaela)) i mnogo drugog. Tako da je Crkva postepeno nestala na zapadu, propala je i ono što je ostalo je nešto što uopšte nije Crkva već svetovna institucija tj. institucija od ovoga sveta; to je ustvari svetovna institucija hriščanske filozofije. Znači, to je ustvari obična filozofska ustanova hriščanske filozofije, a ne Crkva. Znači, to nije Hristova Crkva. Tako da govoriti o rimokatoličkoj crkvi kao pravoj crkvi je totalna, katastrofalna neistina do temelja. Jedina crkva u pravom smislu reči je Pravoslavna Crkva."

Nema komentara:

Objavi komentar