Na ovom blogu ću postavljati i komentare u vezi tematike Rimokatoličke crkve koje sam objavio na raznim člancima na netu.
Ovo je jedan komentar na članak o Katarini sijenskoj koji je objavljen na jednom Hrvatskom sajtu.
"U tekstu postoje neke netočnosti i nedorečenosti. Kralj
Filip IV i papa Bonifacije VIII su se sukobili točno oko poreza i njihovoj
teoriji vlasti, ali treba napomuniti da se radilo o porezu nad imanjima u
Francuskoj, a ne bilo gdje. Kralj nije htio da oporezuje van Francuske. Papa se
usprotivio oporezivanju svećenika i istakao svoju teoriju o vlasti. Bonifacije
je smatrao da je papa vladar kraljeva kao i cijelog sveta, jer su se pape od
Grgura VII toliko pogordile misleći da su oni gospodari gospodara, carevi
careva, vrhovni gospodari zemlje, kako se i vidi u njegovom Dictatus papae iz
1075. godine. Tako da su pape od doba Grgura VII stalno i ratovali oko vlasti
sa njemačkim carevima sve do tzv. reformacije. Filip IV je mislio drugačije i
htio da umanji tu gordu papinu glavu, koji se pogordio do nebesa ... Tako da
nije istina da je Bonifacije ubijen od kralja Filipa i njegovih slugu, papa je
jednostavno doživeo šok poniženja, jer je bio uobražen do sotonskih granica i
onda je i umro. Avinjosko papstvo nije i toliko ni bilo više iskvareno naspram
kasnijeg Rimskog papstva posle povratka u Rim 1377. godine. A eto i Katarina
sijenska ništa posebno nije učinila što je papa ošao u Rim, jaka stvar. Trebala
je biti u samostanu i tamo se skromno moliti, a ne šetati po Europi kako je i
radila, nemirnog duha.
...
Piše da je Romedije posjetio Rim "sjedište
kršćanstva". U V stoljeću Rim se nije ni smatrao sjedištem kršćanstva. Rim
je bila provincija takoreći i nije imala neki poseban značaj osim prebivanja
pape tamo, ali ni papa se nije smatrao nekim centrom krščanstva. Papa je bio
ravnopravan sa svim ostalim patrijarsima u Crkvi, jer papa i jeste smatran
patrijarhom. Dalje, piše u tekstu da su zamolili papu kao Kristovog namjesnika
na zemlji. Netočno, papa se tada nije uopće smatrao Kristovim namjesnikom na
zemlji, jer se smatrao ravnopravnim sa ostalim patrijarsima, niti je smatran
osobom božanskih karakteristika. Tek od 11. stoljeća posebno od Grgura VII, a
ponekad i ranije pape misle za sebe da su maltene bogovi na zemlji, toliko su
se pogordili."
Nema komentara:
Objavi komentar